Stacja Kontroli Pojazdów Warszawa – Marki Automark oferuje:
pełną gamę badań technicznych motocykli, samochodów osobowych, autobusów, ciągników rolniczych, przyczep, oraz samochodów ciężarowych.
- Wykonujemy okresowe badania techniczne:
- samochody osobowe
- samochody ciężarowe
- motocykle
- autobusy
- samochody i pojazdy zabytkowe
- ciągniki rolnicze
- przyczepy
Stacja kontroli pojazdów Warszawa – Marki Automark:
- Pierwsze badania techniczne pojazdów sprowadzonych z za granicy
- Badania pojazdów przystosowanych do zasilania gazem LPG
- Badania pojazdów przystosowanych do przewozu osób TAXI
- Badania pojazdów po wypadku, kolizji drogowej
- Badania pojazdów z zabranym dowodem rejestracyjnym
- Badania pojazdów przystosowanych do nauki jazdy „L”
- Badania pojazdów uprzywilejowanych
- Sprawdzanie pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczep (HAK)
- Wykonywanie tabliczek znamionowych
- Nabijanie numerów VIN
- Pomiar punktów bazowych
Cennik stacji kontroli pojazdów Warszawa – Marki Automark:
Lp | Wyszczególnienie |
Opłata w zł |
---|---|---|
1 |
Okresowe badanie techniczne: |
|
1.1 | motocykl, ciągnik rolniczy |
62 |
1.2 |
samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w.1) |
98 |
1.3 |
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. |
153 |
1.4 |
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 16 t d.m.c., ciągnik samochodowy balastowy |
176 |
1.5 |
autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą |
199 |
1.6 |
przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. |
40 |
1.7 |
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c. |
50 |
1.8 |
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. |
70 |
1.9 |
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. |
78 |
1.10 |
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. |
163 |
1.11 |
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. |
177 |
1.12 |
pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne) |
63 |
1.13 |
tramwaj – wagon silnikowy |
330 |
1.14 |
tramwaj – wagon przegubowy |
395 |
1.15 |
tramwaj – wagon doczepny czynny |
250 |
1.16 |
tramwaj – wagon doczepny bierny |
110 |
1.17 |
trolejbus – badania elektryczne2) |
115 |
1.18 |
motorower |
50 |
1.19 |
pojazd wolnobieżny wchodzący w skład kolejki turystycznej |
62 |
2 |
Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: |
|
2.1 |
skuteczności i równomierności działania hamulców |
20 |
2.2 |
skuteczności działania hamulców tramwaju |
120 |
2.3 |
skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu |
50 |
2.4 |
ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania |
14 |
2.5 |
połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu |
20 |
2.6 |
toksyczności spalin |
14 |
2.7 |
poziomu hałasu |
20 |
2.8 |
geometrii kół jednej osi |
36 |
2.9 |
działania amortyzatorów jednej osi |
14 |
2.10 |
wszystkich innych usterek łącznie |
20 |
3 |
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: |
|
3.1 |
określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)4) |
20 |
3.2 |
po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
94 |
3.3 |
dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym |
51 |
4 |
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: |
|
4.1 |
co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych3) |
20 |
4.2 |
po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
94 |
5 |
Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu: |
|
5.1 |
który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa (za warunki dodatkowe) |
32 |
5.2 |
który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) |
50 |
5.3 |
który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne) |
85 |
5.4 |
autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne) |
126 |
5.5 |
do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe) |
48 |
5.6 |
w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym |
82 |
5.7 |
o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym |
50 |
5.8 |
skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu |
60 |
5.9 |
w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego |
94 |
5.10 |
pojazd, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym |
50 |
5.11 |
dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne w międzynarodowych zumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego |
120 |
6 |
Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów: |
|
6.1 |
prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy1) |
35 |
6.2 |
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze4) |
21 |
6.3 |
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób4) |
48 |
6.4 |
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej4) |
41 |
6.5 |
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego4) |
41 |
6.6 |
wykonanie numeru nadwozia |
49 |
6.7 |
wykonanie numeru silnika |
49 |
6.8 |
wykonanie tabliczki i jej umieszczenie |
36 |
6.9 |
sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do wniosku o odstępstwo od warunków technicznych |
82 |
6.10 |
pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy5) |
255 |
Objaśnienia:
1. W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: „przystosowany do ciągnięcia przyczepy” lub „HAK” nie pobiera się opłaty określonej w lp. 7.1 tabeli.
2.Pozostałe badania jak dla autobusu.
3.W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp. 1 tabeli.
4.Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.
5.Opłatę mogą stosować tylko stacje kontroli pojazdów wyposażone w przyrząd do pomiarów i oceny prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy.
Użyte w tekście skróty oznaczają:
m.w. – masa własna pojazdu,
d.m.c. – dopuszczalna masa całkowita pojazdu.