Auto serwis Warszawa

Stacja kontroli pojazdów, serwis samochodowy

Kontakt do nas:
22-781-15-76

Stacja Kontroli Pojazdów – regularne wymiany pasków

Stacja Kontroli Pojazdów – regularne wymiany pasków

Stacja Kontroli Pojazdów Warszawa – Marki zaleca regularne wymiany pasków w
samochodzie. Pęknięcie paska rozrządu lub pasa klinowego może doprowadzić do poważnej
awarii i narazić osoby przebywające w samochodzie na niebezpieczeństwo.

Pasek rozrządu odpowiada za przeniesie siły z wału napędowego na wałki, dlatego ma
bezpośredni wpływ na prawidłową pracę silnika samochodowego. Niestety przetarcia paska
nie są widoczne na pierwszy rzut oka, dlatego bardzo ważne są regularne przeglądy w
warunkach serwisowych i wymiana części zgodnie z zaleceniami producenta. Stacja Kontroli
Pojazdów Warszawa zaleca swoim Klientom wymianę paska na nowy po przejechaniu około
90 km (średnio jest to 5 lat). W przypadku starszych pojazdów, czas ten należy skrócić do
około 60 tys. km.

Regularne wymiany paska rozrządu zapobiegną jego pęknięciu, które może
doprowadzić do zderzenia tłoków silnika i jego całkowitego uszkodzenia (wymiana silnika
jest bardzo droga). Dodatkowo jeżdżenie z przetartym paskiem rozrządu bardzo często
przyspiesza zużycie zaworów i głowicy silnika.

O wizytę w SKP szczególnie należy zadbać jesienią, gdy wcześniej się ciemni, a
pęknięcie paska rozrządu i unieruchomienie silnika może doprowadzić do niebezpiecznego
zderzenia z innym pojazdem lub wypadnięcia auta z toru.

Pasek osprzętu silnika (pasek klinowy) odpowiada za napędzenie pompy wodnej i
alternatora współpracujących z jednostką napędową. Gdy część ta pracuje nieprawidłowo,
samochód ma problem z ładowaniem akumulatora. Luźny pasek klinowy nie jest
niebezpieczny, ale już jego zerwanie całkowicie uniemożliwi kierowcy poruszanie się.
Szczególną ostrożność warto zachować jesienią, ponieważ duży wpływ na przetarcia paska
ma wilgoć.


W starszych pojazdach stosowane są tradycyjne paski klinowe, a w najnowszych paski
wielorowkowe. Klasyczny pasek klinowy wymaga wymiany, gdy przetrą się jego boczne
krawędzie. Pasek wielorowkowy musi cały przylegać do kół pasowych, aby móc pracować
cicho i efektywnie. Producenci wykorzystują tutaj także specjalne napinacze, które zużywają
się w czasie jazdy.

Szacuje się, że dobre paski klinowe powinny pracować około 100 tys. km. W
przypadku, gdy są zbyt mocno naciągnięte lub mają kontakt z paliwem, mogą zerwać się
znacznie szybciej. Jednym z podstawowych objawem nieprawidłowego działania pasków
klinowych jest charakterystyczne piszczenie.

Prawidłowe założenie paska klinowego wymaga kontroli kół pasowych oraz ustalenia
optymalnego napięcia (5-15 mm). Stacja Kontroli Pojazdów Warszawa – Marki wykonuje
przeglądy oraz wymienia paski klinowe i paski rozrządu dbając o precyzję wykonania prac.